Tartósítsunk természetesen!
2015. július 31. írta: KK Kriszta

Tartósítsunk természetesen!

Kilépnék egy kicsit az észosztó szerepéből, és lamentálnék egy kicsit. Akik olvasgatták már az eddigi bejegyzéseimet, tudhatják, hogy a természetes megoldások híve vagyok, nagy ívben kerülöm a kemikáliákat, és lehetőség szerint igyekszem egészségesen élni/étkezni.

Mivel nem vagyok fanatikus, ez néha felvet dilemmákat, pl. hogy a befőzéshez nem vagyok hajlandó xilitet venni, akkor sem, ha már rengeteget olvastam a nyírfacukor kiváló hatásairól.

Az olvasóközönség soraiban egyöntetű felhördülés: a befőzéshez cukor kell, hiszen ízesíti a lekvárt és tartósít! Hát igen, de ódákat zengenek arról, hogy a fehér cukornak milyen borzasztó egészségügyi hatásai vannak, és egyszerűen nincs kedvem elrontani a természetben termett tökéletességet ilyen emberi tökéletlenséggel. Nem is biztos, hogy kell édesíteni, hiszen a legtöbb érett gyümölcs elég édes, de ha mégis használhatok pl. steviát (na nem a bolti horror-árút, hanem saját növényt).

shutterstock_255720604.jpg

Na igen, de akkor mi van a cukor fertőtlenítő hatásával? Sokan esküsznek a dunsztra. A száraz dunsztra, a hideg dunsztra, meleg dunsztra, nedves dunsztra. Van, aki szerint csak fejre kell állítani a frissen megtöltött és lezárt üveget, még csak nem is hosszan, csak pár percre. Van, aki szerint így kell hagyni kihűlni. Van, aki azonnal rohan a forró lekvárosüvegekkel a dunyhák közé. Van, aki celofánnal fed, arra tesz szalicilt (brrr, na a másik méreg!), és így zárja le a befőttesüveg fedelével.

Megmondom őszintén, én a fejre állítást és a száraz dunsztot próbáltam. De sajnos nem jött be egyik sem, egy bizonyos határon túl megadták a lekvárok magukat az enyészetnek. Lehet, hogy nem volt elég tiszta az üveg, bár kimostam és kifőztem, lehet, hogy sérült volt a kupak, bár a legtöbb edényem csak egyszer volt használva, amikor a boltból hazaérve kibontottam.

Ez eléggé elvette a kedvem a befőzéstől... Ti hogy vagytok ezzel? Kinek mi jött be?

A bejegyzés trackback címe:

https://noivonalak.blog.hu/api/trackback/id/tr357665260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása