Készítsünk otthon fogkrémet - recepttel!
2015. június 01. írta: KK Viki

Készítsünk otthon fogkrémet - recepttel!

A múlt heti, házi fogkrémkészítésről szóló bejegyzésemben megígértem, hogy most pontos receptet és elkészítési útmutatót adok az otthoni munkálatokhoz. Tekintsétek ezt alapnak, és legyetek bátrak túllépni rajta, azaz változtassatok és kísérletezzetek! Keressétek meg, hogy mi a szátok íze szerint való, ehhez rengeteg segítséget kaphattok a neten olvasható számtalan receptből is.

Fogkrémkészítés otthon

A fogkrém alapja három hozzávalóból készül. Az olajakhoz fogport és szódabikarbónát keverünk. Sokan itt meg is állnak, én azért nem érem be ennyivel. Tehát olajak: Az alapok alapja egy evőkanál olívaolaj és egy evőkanál kókuszolaj. Én szoktam tenni hozzá egy evőkanál lenolajat, egy evőkanál kendermagolajat, és mondjuk egy teáskanál mandulaolajat is. Ez utóbbiak elhagyhatóak, de mivel kiválóan táplálják a nyálkahártyát, és a szervezetemet is, a nyálkahártyáról felszívódva, ezért szeretem őket. Ha van otthon, nyugodtan tegyetek bele barackmag vagy csipkebogyó-olajat (gyulladáscsökkentők), mákolajat (segíti a fogakat, hogy megtartsák kalcium-tartalmukat).

fogkrem_recept.jpg

Fogpor. Én azt a magyar márkát használom, amelynek termékei zeolitból készülnek. A natúr verziót szeretem, ez így teljesen természetes. A zeolit csodálatos gyógyhatású ásvány, méregtelenít, csökkenti a szabadgyökök számát a szervezetünkben, fertőtlenítő hatása a gombákra és baktériumokra egyaránt kiterjed. Működése hasonló a faszénéhez: a részecskéi megkötik a felületükön a szervezetünk számára mérgező anyagokat. A különbség annyi, hogy a zeolitrészecskék képesek behatolni a sejtek közé is. A fogporból általában annyi púpozott evőkanálnyi kell, amennyi evőkanálnyi olajat használtunk.

Kiegészítő összetevők: Én szoktam bele tenni egy teáskanál Himalája sót. Egyrészt, mert a só vérzéscsillapító hatású, így a fogínyvérzés ellen kiváló. Másrészt a Himalája só kiválóan táplálja a nyálkahártyát, fertőtleníti és mélyen tisztítja, valamint ásványi anyagokkal látja el.

Fűszerként én egy-egy kávéskanál fahéjat és szegfűszeget szoktam beletenni. Mindkettő fertőtlenít, mindkettő tartalmaz csersavat, amely összehúzó hatásával a sebgyógyulást segíti elő. Mindkettő fájdalomcsillapító és hozzájárulnak a friss lehelet kialakulásához is.

Illóolaj gyanánt mentát, teafaloajat szoktam használni, 20-20 cseppet mindegyikből. Az előbbi a nyálkahártyára, fogínyre van jó hatással és frissíti a leheletet, utóbbi kiválóan fertőtlenít.

A bejegyzés trackback címe:

https://noivonalak.blog.hu/api/trackback/id/tr857510170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása