Miú, miújság a macskaallergiával?
2015. február 13. írta: KK Viki

Miú, miújság a macskaallergiával?

Mindenki, aki ismer, tisztában van vele, hogy macskamániás vagyok. Nem volt ez mindig így, gyerekkoromban inkább a kutyákat szerettem, de meggyőződésem, hogy a macskák felé irányuló szeretetre meg kell érni - hiszen a cica öntörvényű, független, sokszor akarnok lényét csak a bölcsen szerető képes értékelni, aki már tudja a másikat olyannak szeretni, amilyen.

 Annak idején nem apróztam el, rögtön két macskát vettem, mindkettő abesszin, vagyis félhosszú szőrű, tömött bundájú. Hónapokig könyékig sebes volt a kezem, de rászoktattam őket a heti fésülésre, ami manapság a legjobb szórakozásnak számít.

macska_allergia.jpgMégis hiába voltak az előkészületek, a korábbról származó őszi szénanáthám kiváló alapot adott a szőrallergiának. A következő évben olyan erővel törtek ki rajtam a tünetek, hogy a befúvásos tüdőkapacitás-tesztnél a nővérke nem látott a monitoron változást, miközben liluló fejjel fújtam a csőbe...

 Mégis mire allergiás az ember ha a cica közelsége idéz elő nála tüneteket? Elsősorban az elhalt hámsejtek, kihulló szőrszálak, illetve az azokon élő paraziták,valamint ezek ürülékei váltanak ki allergiás tüneteket. De létezik olyan érzékenység, amely az állat bőrében termelődő faggyúban vagy a nyálában, esetleg a vizeletében megtalálható fehérjékkel szemben mutat allergiás tüneteket.

Szóval késő volt a bánat ekkor már, arról szó sem lehetett, hogy megszabaduljak az imádott problémaforrásoktól! Számtalanszor hallgattam meg, hogy a kisállat allergia ellen nem lehet küzdeni, hiszen az allergiás ember két dolgot tehet: vagy gyógyszerekkel szedálja az immunrendszerét vagy nagy ívben elkerüli az allergénjét. Én egyiket sem akartam, mégis megtaláltam a kiutat! Olyan jó, hogy vannak kutatók, akik szeretettel és emberséggel, valós problémára keresnek használható megoldásokat!

 Naponta porszívózok, ez alap. Az már kisebb utánajárást igényelt – viszont amilyen sok allergiás van, nem csoda, hogy végül sikerült -, hogy vehessek allergiásoknak való mosó- és kárpittisztító szereket. Ezek koncentráltabban távolítják el a textil szálai közül az allergén dolgokat. És a végére hagytam a legnagyobb meglepetést: magára az állatra is létezik ilyen mosószer – kisállattartók között jobbára azt mondjuk, sampon :). Tehát olyan macskasampon, amely gyorsabban távolítja el a teste felületéről a korábban említett, allergiát kiváltó anyagokat, és ezzel az én szervezetemet tehermentesíti.

 Nem mondom, hogy minden tökéletes és rózsaszín felhők között élünk, de megtarthattam a macskákat is, miközben többnyire tünetmentes vagyok, így lehetőségem van kezeltetni az allergiám gyökereit, a lelki okokat, amelyek meggyőződésem szerint valójában a ludasak a betegségben.

A bejegyzés trackback címe:

https://noivonalak.blog.hu/api/trackback/id/tr37165659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása