A kókuszolaj szerepe a fogyókúrában - helyreigazítás
2015. április 16. írta: KK Viki

A kókuszolaj szerepe a fogyókúrában - helyreigazítás

A korábbi, kókuszolajjal kapcsolatos bejegyzésemhez számos kommentár érkezett, ezért fontosnak éreztem, hogy alaposan utánanézzek a témának. Töredelmesen be kell ismernem, hogy a „negatív kalóriás” jelző kókuszolajjal való kapcsolatba hozása tévedés volt, ezzel együtt a kifejezés létezik (bár vitatott), sőt a kókuszolaj is fontos szereplője lehet a fogyókúrának. Nézzük meg mindkét állítást részletesen is!

shutterstock_260607500_kicsi.jpg

Mi az a negatív kalóriás élelmiszer?

Negatív kalória abszolút értelemben természetesen nem létezik, hiszen minden étel, amit elfogyasztunk a szervezetünkben történő bomlása (azaz az emésztés során) során bír valamelyes fűtőértékkel – ezt nevezzük kalóriatartalomnak. Ugyanakkor előfordulhat, hogy egy adott ételféleség megemésztéséhez több kalóriát fogyaszt el a szervezetünk, mint amennyihez hozzájut az élelmiszerből feldolgozás révén. Ilyen negatív kalóriás élelmiszerek elsősorban zöldségek és gyümölcsök lehetnek, amelyek rosttartalmuk révén egyébként is felpörgetik az anyagcserét, és így elősegítik a fogyást.

A negatív kalóriák létezése nem bizonyított, és mondanom sem kell, az egész orvostudomány egy emberként tagadja a létezésüket. Ugyanakkor létezik egy diéta, ami erre épül, és az orvostudomány azt is tagadja, hogy a tej kalciumot von el a szervezettől, pedig így van (újabb darázsfészket találtam).

Miért kiváló társ a kókuszolaj a diéta során?

A kókuszolaj kb. 90%-ban telített zsírsavakat tartalmaz. Ha csak a szénláncban szereplő kötések szempontjából vizsgálnánk a zsiradékokat, akkor ez elég is lenne arra, hogy kiátkozzuk, mégis sokan emlegetik a legegészségesebb élelmiszerek között. Az állati zsiradékok is telített zsírsavakat tartalmaznak, csak azok hosszú szénláncúak, ami nehezen felbontható, míg a kókuszolajban nagyrészt könnyebben emészthető, közepes szénláncú lipidek vannak. Ezek segítenek egyébként a hosszú szénláncú zsiradék elégetésénél is.

A kókuszolaj az emésztése során azonnal felhasználható energiát nyújt a szervezetnek és megfigyelések támasztják alá, hogy nem raktározódik a szervezetünkben. Hozzájárul a vércukorszint stabilizálásához, ami megelőzi a farkaséhség és/vagy rosszullét kialakulását.

A kókuszolaj gyorsítja az anyagcserét, mert fokozza a pajzsmirigy és a máj aktivitását. Így gyorsabban fogyasztunk el ugyanannyi energiát. Az okosok szerint ehhez napi egy-két evőkanál kókuszolaj elfogyasztása elegendő.

A bejegyzés trackback címe:

https://noivonalak.blog.hu/api/trackback/id/tr657371222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.