Turbó olajmeghajtás – kókuszolaj
2015. április 01. írta: Pereckeke

Turbó olajmeghajtás – kókuszolaj

Folytassuk ezt a népszerű témát további konkrét olajakkal. Talán nem bánjátok, ha együtt írom le adott esetben, ha valamelyik külsőleg és belsőleg is használható.

Legyen a következő a kókuszolaj. Tipikus példája a „multifunkcionális” felhasználású olajaknak, gyakorlatilag se szeri, se száma az ötleteknek. Ugyanakkor sok vitát is kiváltott már különféle internetes fórumokon, hiszen természetesen ennél is alaposan meg kell nézni, hogy milyen terméket választunk.

shutterstock_260607500_kicsi.jpg

A kókuszolaj nagyon jó gasztroenterológiai hatásokkal bír. Hízásra hajlamosaknak talán az egyik legjobb hír, hogy negatív kalóriás, tehát azon kevés élelmiszerek egyike, amely több kalóriát fogyaszt az emésztése során, mint amennyit hordoz, így a szervezetünktől vesz el kalóriát a felszívódásához.

További kellemes tulajdonsága, hogy melegítés során nem oxidálódik és nem keletkeznek benne káros anyagok akkor sem, ha megég, így bátran használható főzéshez, sütéshez egyaránt. Sütéskor nem szaglik, és a rántott hús bundája nem szívja be, így nagyon finom  ropogós lesz a benne sütött étel, miközben véletlenül sem tocsog az olajban.

A kókuszolaj nagyon jól hidratáló krém, amit nem csak a bőrünkre (arc, test), hanem a hajunkra is használhatunk. Érdemes a bőrre úgy felvinni, hogy az még nedves, vagyis zuhanyzás/fürdés után ne törölközzünk meg, előbb vékonyan (de tényleg nagyon vékonyan!) kenjük be magunkat, majd felitató mozdulatokkal szárogassuk fel a bőrt.

Én házilag készített kozmetikai termékek alapanyagául is szoktam használni: dezodor, fogkrém, mert kissé stabilizálja az állagát, bár nyáron vigyázni kell vele, mert 20 fok alatt kőkeményre „fagy”, afölött viszont folyékony lesz.

Mivel az elmúlt években nagyon népszerűvé vált ez a termék, napjainkban nagyon sok helyen kapni már, viszont érdemes megnézni mit veszünk. Ügyeljünk hogy ne válasszunk finomított verziót (vegyi anyaggal szennyezik), és olyat keressünk, amire rá van írva, hogy 100% kókuszolajat tartalmaz.

Még ezen belül is több márka létezik, talán érdemes étkezési célokra az olcsóbbat, kozmetikai célokra a drágábbat választani. Számos fórumban forognak közszájon márkák és vélemények, olvassatok utána!

A bejegyzés trackback címe:

https://noivonalak.blog.hu/api/trackback/id/tr567322648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krisztian Sermaul 2015.04.02. 00:21:26

Mivan ? Miket irkálsz össze? :-o
Negatív kalória ?
Közepes szénláncú telitett zsírsavakat tartalmaz nagyrészt. Energiatartalma 9 Kcal /g. mint bármelyik zsírnak.
Az emésztése és felszívódása különbözik csak más zsírokétól.
Totális baromságot írtál, töröld ki ha azt akarod hogy komolyan vegyenek!

_B_ 2015.04.02. 08:35:28

Persze negatív kalória. Egy fél kókuszdióval durvábban jóllakok reggelire, mint egy 4 tojásos kolbászos rántottával.
És adja az energiát is, 5-6 órán keresztül, nem csak lefogja a bélrendszert mint a zöldség.
Csak tájékoztatás képpen az internet azt mondja, kb 1500kcal van egy közepes kókuszdióban, nagyrészt olajból.
A maradék (kókuszreszelék) csak fehérje és szénhidrát.
Jól átgondoltad, hogy ezt az olajat az olajat állítod be mint negatív kalóriás? :)

Kábel Barát 2015.04.02. 09:05:09

Negatív kalória! Haha, ha cikket írsz egy témában, akkor gondolkozz picit előtte! Ha valakit kókuszolajjal etetsz, akkor hamarabb hal éhen, mintha nem enne semmit ??? :) Az ilyen "szakértők" baromságai miatt van ekkora homály az emberek agyában a táplálkozással és a diétával kapcsolatban.

Croma Soma 2015.04.02. 09:07:11

Komolyan???
A kókuszzsír szírsavai sokkal könnyebben szívódnak föl, mint a hosszabb szénláncot tartalmazó egyéb zsírsavak, éppen ezért sokkal gyorsabban szolgáltatnak energiát, mint azok. A hasznosulás gyorsasága összevethető a cukorral. Energia pedig tömegre vetítve ugyan annyi van benne, mint bármelyik zsírban.
Miután azonban a zsírok sokkal egészségesebb energia források, mint a szénhidrátok, különösen a gyorsan fölszívódókkal összevetve, így a kókuszzsírnak is kedvező a hatása...
Különösen azért, mert erősen indukálja a ketogén anyagcserét így a zsírégetést is. Persze csak akkor, ha nem zabáljuk mellé a szénhidrátokat! :)

lobster thermidor 2015.04.02. 09:09:05

Valóban vicces megállapítás, hogy a kókuszolajnak negatív a kalóriatartalma Ha csak azt az apróságot vesszük, hogy a kókusz fehér beléből kinyert kókusztej 100 milliliterje 420 Kcal - át hordoz magában, akkor valami különleges dolognak kellene történnie ahhoz, hogy az ugyanebből a matériából kinyert olajnak ne legyen kalóriatartalma.