Sportok a szabadban – nordic walking
2015. március 06. írta: Pereckeke

Sportok a szabadban – nordic walking

A közelgő tavasz egyre több lehetőséget fog kínálni a szabadban tartózkodáshoz, ezért úgy gondoltam összegyűjtök számotokra néhány kültéri mozgásformát, és bemutatom őket, hogy válogathassatok!

Néhány évvel ezelőtt csak pislogtunk, amikor egy kollégánk hetente kétszer-háromszor Pilisakárhonnan gyalog járt dolgozni és állítása szerint ezt egy botpárnak köszönhette, amit nem is értettünk, hogy vajon miért használ.

shutterstock_29826190_kicsi.jpg

Annakidején az egész olyan öncélúnak tűnt, azok a botok az a furán egyenes járás, az a gyanúsan lendületes mozgás... Ez a srác később nordic walking boltot nyitott, és évekkel később őt kerestük meg, amikor párom az autóbalesete után kórházi botját nordicra cserélte, és a Budakeszi Műintézet helyett az erdőben sétálva akart rehabilitálódni.

A sport, ami mindenkit talpra állít: a soha nem sportolt és teljesen tropa ötvenesektől a frissen operált huszonévesekig, az elhízott harmincasokig, a kis- és nagymamákig. A sport, amelyhez csak egy bot kell és a szabad levegő szeretete. A sport, amelyhez hazánkban még mindig vastag bőr kell az arcon és az, hogy bírd, ha megbámulnak vagy fejet csóválnak a „magamutogatás” láttán.

A nordic walking egy a síelésből kialakított, ámde több mint egy évtizede önállósult mozgásforma, amely a botoknak köszönhetően sokkal nagyobb teljesítményre teszi alkalmassá az embert, mint amire nélkülük képes volna. A botok kialakításának és a gondosan megtervezett kísérő mozgásnak köszönhetően az ízületek terhelése és a keresztirányú „nyíró mozgás” annyira minimális lesz, hogy azok is bátran belevághatnak (persze csak fokozatosan), akik nagy túlsúlyt cipelnek, és így kezdő mozgásnak mindenki számára kiválóan megfelel.

Az „északi járás” kiválóan átmozgatja a testet, mindenütt javítva a vérkeringést, miközben oxigénnel látja el a sejtjeinket, javítja a belső szervek működését és jobb kedvre is derít. Gyaloglás közben a bothasználat a felső testet is mozgásra készteti, így ülő munkát végzők számára is csodás kiegészítő mozgást nyújt, amellett, hogy a sima gyalogláshoz képest 25%-al több kalóriát használ fel a felsőtest munkája miatt.

A bejegyzés trackback címe:

https://noivonalak.blog.hu/api/trackback/id/tr837242371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.